Als bedrijf wil jij klanten overhalen om iets van jouw assortiment te kopen of om jouw service te gebruiken. Dat kan je op verschillende manieren doen. Vroeger (en nu nog steeds af en toe) gebruikte iedere professional een visitekaartje om zijn of haar functie duidelijk te maken. Nu met de opkomst van social media, zijn de visitekaartjes veelal online. Je LinkedIn pagina is tegenwoordig echt je visitekaartje voor het werk dat je doet en jouw specialisme en achtergrond. Maar heb je er wel eens over na gedacht wat het visitekaartje van jouw hele onderneming is? Een bedrijf moet natuurlijk ook een visitekaartje hebben. De website, dat is echt het equivalent van LinkedIn, het is het online visitekaartje van jouw bedrijf! Het is daarom ook belangrijk om daar veel aandacht aan te geven. De lay-out en het design van jouw website heeft veel invloed op jouw verkoopcijfers. Jouw website moet niet alleen mooi zijn, maar er zijn ook andere dingen waar je rekening mee moet houden bij de ontwikkeling website. In dit artikel vertel ik je daar meer over.
Ten eerste moet je bij het webwinkel laten bouwen goed nadenken over de kleuren die je wil gaan gebruiken. Het is namelijk vaak te danken aan het design van een site dat de bezoeker blijft hangen en ook daadwerkelijk iets gaat kopen. Elke kleur roept namelijk een andere associatie op. Ook de leesbaarheid en duidelijkheid van de website helpen mee. Een call to action knop op de website moet natuurlijk een uitspringende kleur hebben. Ook het gebruik van beelden en foto’s is belangrijk op een site. Het is van het grootste belang dat de foto’s van een goede kwaliteit zijn. Websites met lelijke plaatjes verkopen echt minder. Tot slot moet je je bewust zijn van de verschillende types die jouw website bezoeken. Sommige mensen kopen spontaan iets, weer anderen vergelijken alles tot in de details en weer anderen gaan af op wat andere mensen zeggen: de reviews. |
https://www.edit4u.nl/ |