Sinds 1 januari 2017 is de Wkkgz in het leven geroepen. Hoe kunt u uw organisatie zo inrichten dat er zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met deze wet? Ook al is deze wet er al een tijdje, toch zijn veel bedrijven nog niet helemaal aangepast. Stichting Zorggeschil vertelt u er meer over de geschillencomissies.
Waarom is dit er gekomen?De overheid wilt weten wat goede zorg inhoudt en hoe klachten hiervoor moeten worden afgehandeld. De reden is een hogere kwaliteit van de zorg. Hiervoor moet goed geluisterd worden naar de patiënt. Feedback is natuurlijk de belangrijkste les die er is. Als mensen in de zorg niet weten wat er anders moet, dan kan er geen vooruitgang mogelijk zijn.
Voor wie geld de geschillencommissie wet?Alle zorgaanbieders die de gezondheid van patiënten begeleiden of beoordelen. Dit is een breed spectrum van bedrijven. Hier vallen o.a.
Wat verandert er?U moet een klachtenfunctionaris instellen waar cliënten altijd terecht kunnen. Voor de cliënt moet hier geen prijskaartje aan vast zitten. Alle geschillen moeten hier worden opgelost. Wanneer de client hier ontevreden over is, kan er een rechtszaak komen. Boetes kunnen hierbij flink oplopen. Pas daarom op. We geloven dat iedereen goede zorg wilt leveren en naar het luisteren van de patiënt. Daarom helpen we verschillende zorg instanties met het afhandelen van geschillen en/of klachten.
Wat kan Stichting Zorggeschil voor mij betekenen?Speciaal voor u kan Stichting Zorggeschil functioneren in uw organisatie als geschillencommissie. Zo zullen wij functioneren als klachtenfunctionaris. U handelt zo elk geschil af op de juiste manier om misverstanden te voorkomen. Wij helpen elke zorginstelling op een transparante manier. Meld je snel aan!
|
https://zorggeschil.nl/ |