Linkwebsolutions

Hoe Guess populair is geworden

De broers Paul en Maurice Marciano verhuisden in 1981 naar Los Angeles en openden hun eerste winkel in de chique wijk Beverly Hills. Guess begon al snel met adverteren, en introduceerde later hun iconische zwart-wit advertenties in 1985. De advertenties hebben vele Clio Awards gewonnen. Hun fashion modellen waren onder andere een aantal supermodellen, waarvan velen, zoals Claudia Schiffer, Anna Nicole Smith, Eva Herzigova, Valeria Mazza, Kate Upton, Julia Lescova, en Laetitia Casta, voor het eerst bekendheid kregen door deze advertentie campagnes.

In de Robert Zemeckis-film Back to the Future uit 1985 droeg Marty McFly (Michael J Fox) kenmerkende denim kleding van Guess, die naar verluidt speciaal voor de film was ontworpen.

Het Guess embleem met het beroemde vraagteken in het midden.
In de jaren tachtig was Guess een van de populairste jeansmerken. Het bedrijf was een van de eerste bedrijven die designer jeans ontwierp. Terwijl de eerste jeans voor vrouwen waren, kwam er in 1983 een mannenlijn. In 1984 introduceerde Guess zijn nieuwe lijn horloges, bekend onder de namen “Guess”, “Guess Steel”, en de “Guess Collection”. De horlogelijn bestaat vandaag de dag nog steeds, en heeft gezelschap gekregen van een aantal andere accessoire nevenlijnen. In 1984 introduceerden ze ook een lijn babykleding, genaamd “Baby Guess”. De lijn is nu opgenomen met kleding voor peuters en kinderen, genaamd GUESS kids.

Guess Home
In de jaren ’90 richtten Milica, Aleksia en Milos een divisie op onder de naam Guess Home, met jeugdige, luxe beddengoedcollecties (Guess was het eerste bedrijf dat elk paar lakens, dekbedden en kussenslopen in een verpakking verpakten die eigenlijk was gemaakt van lakens, wat een slimme manier was om te laten zien hoe het patroon er echt uitzag) en een aantal innovatieve handdoekencollecties. Tegen het einde van het decennium daalde de verkoop en stopte Guess met zijn huishoudafdeling

 

Previous Article