Verdeel en heers! Vijf principes van een succesvolle reclamecampagne

custom web design

Bij het maken van advertentiecampagnes (AC) is het principe belangrijker dan ooit: “Verdeel en heers!” Door het te volgen, kunt u tot 80% van uw advertentiebudget besparen.

Aparte woorden.

Het is altijd handiger om verschillende groepen zoekwoorden te onderscheiden: nauw gericht / verkopen, doelwit, bijna doelwit, brede concepten. In welk systeem u ook een RC maakt, dit principe werkt. Waarom? Omdat verschillende typen zoekopdrachten verschillende doelgroepen weerspiegelen, moet u voor elk een andere advertentie maken. Bovendien moeten de tarieven voor verschillende woordgroepen verschillend zijn: hoog voor het verkopen van woorden, gemiddeld voor woorden die dichtbij het doelwit zijn en laag voor brede concepten. Anders loop je het risico het hele budget “leeg te maken”, zodat niemand geïnteresseerd is.

Verdeel de geografie.

Als reclame is ontworpen voor grote regio’s, bijvoorbeeld voor heel Europa, is het winstgevender om meerdere identieke advertentiecampagnes te maken met verschillende geografische targeting: Centrum, Noord, West, Oost. De ervaring heeft geleerd dat biedingen voor dezelfde targetingwoorden sterk uiteenlopen. Door op deze manier een advertentiecampagne te organiseren, kunt u aanzienlijk besparen op uw advertentiebudget.

Afzonderlijke verkeersbronnen.

Er zijn minstens 2 soorten bronnen: zoekmachines (Google, Yahoo) en thematische sites. Daarom is het het beste om twee advertentiecampagnes te maken, voor zoeken en voor een netwerk van thematische sites, omdat zoekadvertenties worden gemaakt als reactie op het verzoek van een gebruiker. En advertenties op thematische sites moeten de aandacht trekken. In Google Adwords kunt u uw advertentie niet alleen afzonderlijk instellen voor zoeken en voor het netwerk, maar ook die thematische sites selecteren waarop uw advertenties zullen “hangen”.

Deel de tijd.

 Als de voorwaarden voor het accepteren van verzoeken van de site gedurende de dag veranderen, is het handiger om twee AC’s te testen: dag en nacht. Enerzijds is het ‘s nachts noodzakelijk om de bedrijfsmodus voor te schrijven en een alternatieve manier van hanteren voor te stellen. Aan de andere kant adverteren de meeste concurrenten overdag, dus ‘s avonds zullen de tarieven voor dezelfde woorden lager zijn.

Verdeel producten.

Wanneer u van plan bent reclame te maken voor een aantal goederen of diensten, is het noodzakelijk om voor elk type product een aparte AC aan te maken. Hierdoor kunt u de effectiviteit van advertenties correct en snel beoordelen.

Samenvattend wil ik opmerken: hoe gedifferentieerder uw advertentiecampagnes zijn, hoe meer geld u bespaart!

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/